Selvregistrering av Nelfokonto

Her følger noen skjermbilder sammen med en beskrivelse av hvordan man registrerer seg rent praktisk. Dette kan man eventuelt legge ut som en egen artikkel.

Man har 2 muligheter:
1. De ansatte registrerer seg selv (Selvregistrering)
2. Daglig leder/Minside-adminsitrator registrerer hver av de ansatte manuelt

 Selvregistrering av Nelfokonto på www.nelfo.no

1. For selvregistrering av ny konto, gå inn på www.nelfo.no og trykk på "Opprett konto" knappen øverst til høyre på siden:

 

2.

Oppgi din epostadresse. Vi ønsker fortrinnsvis at du benytter din BEDRIFTS-EPOST, da dette automatiserer registreringen.

 

3.

Fyll ut dine personlige detaljer:

  

4. Siste skritt i registreringsprosessen er å velge din medlemsbedrift, og hvilken rolle du har i bedriften:

 

Oppgi navn eller medlemsnummer på din bedrift, og trykk deretter på VELG knappen når du har funnet din bedrift:

 

 

5. Du vil nå motta en epost med en bekreftelses-link som du må trykke på for å bekrefte at epostadressen din er korrekt.
Kontoen vil IKKE bli aktivert før dette er gjennomført.


Registrering av Nelfokonto på vegne av ansatte via minside.nelfo.no

Som et alternativ til selvregistrering kan administrator/daglig leder selv registrere de ansatte via Minside.nelfo.no

1. Logg inn på Minside.Nelfo.no

 

2.Trykk på "Nelfokontoer/Ansatte" knappen øverst til høyre:

 

 

3.

Trykk på "Legg til" knappen under "Godkjente Nelfokontoer/Ansatte":

 

4. Fullfør registreringen av den aktuelle brukeren:

 

5. Den ansatte vil nå motta en bekreftelses-epost med en link som brukeren må trykke på for å få aktivert kontoen sin.